Novembra lani je Tim Coleman iz nsmb.com testiral Galferjeve zavorne obloge in rotorje. Preverite, kakšna je razlika med rotorjema Wave in Shark ter kaj meni o rotorjih Galfer Wave, Galfer Shark in zavornih oblogah 1554T – Pro.

GALFER WAVE rotorji
Galfer Wave rotorji so zasnova, ki jo Galfer razvija že več kot 70 let za motorna kolesa. Na voljo so v izvedbah center lock ali 6-bolt, v velikostih od 160 mm do 223 mm in debelinah 1,8 mm ter 2 mm. Sam sem preizkusil rotorje premera 223 mm in 203 mm z debelino 2 mm. Maloprodajna cena za rotor s premerom 223 mm znaša 50€, medtem ko cena za 203 mm znaša 42,09€ – kar je primerljivo z večino standardnih enodelnih OEM rotorjev.

Vsi Galfer rotorji so izdelani iz visokokakovostnega 420 nerjavnega jekla z visoko vsebnostjo ogljika, ki je lasersko izrezano, dvojno brušeno (double disc-parallel ground) za zagotavljanje popolne ravnosti ter toplotno obdelano glede na specifično uporabo. Galfer trdi, da lasersko izrezovanje namesto vtiskovanja zmanjša notranje preostale napetosti, ki nastanejo med izdelavo. S tem rotorje naredijo manj dovzetne za deformacije zaradi segrevanja med uporabo.

Prva stvar, ki jo opazite pri Shark rotorjih, je njihova cena. Podobno kot Wave rotorji so izdelani iz visokokakovostnega nerjavnega jekla z visoko vsebnostjo ogljika (420 stainless steel), lasersko izrezani, dvojno brušeni in toplotno obdelani. Vendar je cena bistveno višja – rotor s premerom 223 mm stane 108,58€, medtem ko je cena za 203 mm 102,48€. To je več kot dvakratnik cene Wave rotorjev ali standardnih enodelnih rotorjev OEM.
To je precejšen skok v ceni, vendar ima Galfer dolgoletne izkušnje na področju zavornih sistemov, zato očitno verjamejo v vrednost tega izdelka. Težko je natančno reči, kaj opravičuje višjo ceno, vendar sumim, da številne manjše luknje v rotorjih zahtevajo več časa za lasersko rezanje, kar poveča stroške uporabe strojev. Zakaj toliko manjših lukenj? Te namreč znatno povečajo površino rotorja, kar izboljša njegovo sposobnost odvajanja toplote.

Galfer Pro Pads – Zmogljive zavorne obloge za tekmovalce
Na zavore Hayes Dominion A4, nameščene na mojem Norco Range, sem namestil Galfer Pro obloge. Čeprav sem rotorje preizkusil na zavorah Dominion, Hope Tech4 V4 in SRAM Code RSC, sem Pro obloge uporabljal samo z Dominion zavorami.
Galfer navaja, da je Pro Compound ena njihovih najbolj agresivnih zavornih zmesi. Ta zmes je priporočljiva za tekmovalno uporabo, saj ponuja:
- Izjemno zavorno moč,
- Odpornost proti umazaniji,
- Visoko odpornost proti pregrevanju (fade).
Galfer opozarja, da se zaradi agresivne narave teh oblog lahko obrabijo hitreje kot manj agresivne obloge, kot je njihova Standard Compound, še posebej pri intenzivni uporabi. Maloprodajna cena za Galfer Pro Pads znaša 29,10€.

Testiranje Wave in Shark rotorjev Galfer
Wave rotorji
Wave rotorje sem preizkusil na treh zavornh sistemih: Hayes Dominion, Code RSC in Hope Tech V4s. Na vseh treh sistemih so se izkazali dobro, brez deformacij tudi pri visokih temperaturah. Zmogljivost je bila konstantna, vendar nisem opazil ničesar posebej izjemnega ali slabega. Lahko bi jih opisal kot dobro zamenjavo za OEM rotorje, saj ponujajo podobno raven zmogljivosti. Nisem jih imel priložnosti preizkusiti v zelo blatnih razmerah, vendar domnevam, da bi zaradi zasnove Wave dobro odstranjevali blato, kar bi lahko bilo izboljšanje v primerjavi z večino OEM rotorjev.
Shark rotorji
Shark rotorji so naredili bistveno večji vtis. Ne vem natančno, zakaj, vendar zagotavljajo opazno boljši ugriz kot standardni rotorji. Niso sunkoviti, vendar ponujajo znatno večji zavorni navor ob enakem pritisku na ročico. Poleg tega izgledajo fantastično.
Shark rotorji so me še naprej navduševali z izjemno učinkovitostjo pri odvajanju toplote, kar je rezultiralo v konstantnem zaviranju tudi na dolgih in strmih spustih, kjer običajno pride do izgube zavorne moči zaradi pregrevanja. Shark rotorji tako ponujajo opazno izboljšano zavorno zmogljivost v primerjavi z OEM in Wave rotorji.

Testiranje kombinacije Galfer Pro Pads in Shark rotorjev
Kombinacija Galfer Pro Pads in Shark rotorjev na zavorah Hayes Dominion A4 je bila naravnost odlična. Pro Pads so veliko bolj agresivne kot standardne kovinske obloge Dominion, ki so po občutku podobne večini OEM kovinskih oblog. Zaviranje z Dominion A4 je z uporabo Pro Pads agresivno in linearno, z ogromno razpoložljive moči, ki pa jo je enostavno nadzorovati. Moč ostaja konstantna v vročih in hladnih razmerah.
V mokrih pogojih je bilo na začetku nekaj hrupa, dokler se rotorji niso segreli – kar je običajno pri agresivnih kovinskih oblogah z enako zmogljivostjo. Čeprav so te obloge dražje od OEM oblog, jih primerjam z zavorami za dirkalne avtomobile: narejene za maksimalno zmogljivost, a pričakujte nekaj hrupa pri nizkih temperaturah. Za tiste, ki potrebujejo največjo moč zaviranja in so zahtevni do svojih zavor, je kombinacija Pro Pads in Shark rotorjev odlična izbira.

Splošen vtis o Galfer izdelkih
Čeprav obstajajo manjše pomanjkljivosti, kot so rahlo ukrivljeni rotorji, potreba po dodatnih adapterjih ali podložkah za rotorje velikosti 223/203 mm, ter tanki vzmeti pri oblogah, sem nad Galferjevimi izdelki zelo navdušen.
- Wave rotorji so odlična zamenjava za OEM rotorje, saj ponujajo podobno zmogljivost in boljšo sposobnost čiščenja blata in vode.
- Shark rotorji so korak naprej, saj zagotavljajo večji zavorni navor in boljše odvajanje toplote, kar prinaša konsistentno zaviranje na dolgih in zahtevnih spustih.
- Pro Pads zagotavljajo večjo zavorno moč kot OEM obloge, kar izboljša že tako zmogljive Hayes Dominions.
Kombinacija Shark rotorjev in Pro Pads je moja najljubša in je prinesla opazne izboljšave pri zaviranju in zmanjšala utrujenost rok. Čeprav so izdelki dragi, si Galfer zasluži oceno “dva palca gor”. 👏
Povezava do celega članka: https://nsmb.com/articles/galfer-rotors-and-pads/